Sunday, January 15, 2012

ya rabb,kuatkanlah hati ini...


Ya Allah...
Kaulah yang memegang hati-hati manusia...
hati ini sangat berat menanggung rindu kepadanya...
sungguh hanya Kau yang mengetahui betapa peritnya...

Ya Illahi..
aku mohon padaMu..
jangan Kau biarkan rasa cintaku padanya melebihi cintaku padaMu...
usah Kau biarkan rinduku padanya mengatasi rinduku pada Rasulullah...

Ya Rabb..
aku mohon padaMu kerana hanya Kau lah tempatku bergantung...
sekiranya cinta dan rinduku padanya
mengatasi cinta dan rinduku padaMu dan utusanMu...
maka hilangkanlah dia dari hidupku...
kerna aku rela kehilangan dia daripada aku kehilanganMu...
sungguh! aku tak sanggup untuk jauh dariMu...

Ya Rabbul'izzati..
andai benar dia jodohku...
satukanlah hati kami dalam redaMu...
agar dapat kami bersama menyulam cinta sejati...
hanya Kau yang didamba siang dan malam...
Namun,seandainya dia tidak diciptakan untukku...
sisihkanlah dia dari ingatanku...
agar dapat ku penuhi hati ini dengan cintaMu...

Ya Allah..
tambahkanlah rasa cintaku padaMu...
kurniakanlah aku seseorang yang turut mencintaiMu...
agar dapat ku dambaMu setiap saat dan ketika...
hati ini milikMu!

luahan hati,
8 nov 2011..

1 comment:

Nurul Syakira Zainal said...

Dah follow dah.

Jom join bloglist kiera:
http://sayebuatblogini.blogspot.com/2012/01/bloglist-monster-rawr.html