Wednesday, February 29, 2012

rasenye...da lame sgt x update blog ni....
maaf ea...
hati xberape nk stabil...
xkuat sgt nk lalui ujian2 yg mndatang...
apetah lg sbg seorg remaja yg turut dihambat dugaan "cinta"...

"cinta"...apakah yg dmaksudkn dgn cinta??

apakah kite benar2 phm..ape yg dmksudkn dgn 'cinta'??

jom...kite cari apa itu cinta...

cinta....mgikut kamus dewan edisi keempat....

cinta ialah....

perasaan atau berperasaan sangat sayang kpd sesuatu...cthnye...ibu bapa...negara...kebebasan n sbginya....

cinta itu juga ....

mnurut bahasa : perkataan al-hubb atau al-hibb bererti cinta dan kasih sayang... tahabbaba ilaihi ertinya dia mncintainya...habiib brmakna kcintaan atau yg dcintai.. jama' hubb atau hibb ialah ahbaab,habbaan,habuub dan hababah..

mnurut istilah : kcenderungan atau ikatan hati yg brlaku antara kdua-dua belah pihak yg mncintai...


cinta yg paling UTAMA...

ALLAH S.W.T
RASULLULLAH S.A.W
IBU BAPA

namun...sbagai seorg manusia...sudah pastinya kita ingin mncintai dan dicintai....
itu sudah menjadi fitrah kita sbgi manusia...
Allah telah kurniakn kita rasa cinta....
kita jatuh cinta pada seseorang....
bertemu dan bercinta..
a.k.a pd zaman skrg ni dgn istilah couple....
bila birthday..main wish2..
bila ada yg merajuk..pasti ada yg memujuk...
memang sgt bahagia....

Namun...

adakah itu kebahagiaan yg kita cari??
pastinya TIDAK...
kita mencari kebahagiaan dalam redaNya...
krna itu kita perlu kuat untuk menangani semua ini...

Alhamdulillah...
Allah kurniakn aku kekuatan itu....
only NIKAH connecting people...
dan aku yakin...
Allah pasti telah menetapkan si dia untukku....

"cintailah Allah..nescaya cinta pasangan soleh turut kau miliki"

kini..aku sedang menanti dia...sang bidadara yg telah Allah pilih buatku..
dan..
aku akan terus mensolehahkan diriku...agar aku dapat menjadi ketua bidadari buat dirinya di syurga nanti....

Kandaku...
aku akan tetap terus menantimu..
kerna aku yakin ketentuanNYA...
andai memang kita diciptakan utk bersama...
kita pasti disatukan...
untuk bersama menyulam cinta Illahi...
inshaAllah...

No comments: